Mnoha internetovým podnikatelům se nedaří tak, jak tito oprávněně očekávali. A někdy se jim dokonce nedaří ani trochu. Což je pochopitelně zjištění, které dotyčné nemůže ani trochu těšit. Protože je snad možné a žádoucí podnikat, aniž by to vynášelo, je dobré na to třeba i jenom doplácet? Jistě, není.
Když se někomu takovému nedaří, může dotyčný zkusit třeba změnit sortiment. Nebo může snížit ceny, nabídnout nějaké benefity, ale ani to nemusí zabrat. Může to zkusit s nějakou reklamou, ale i ta může být jenom dalším vyhozením peněz. A co dál? Co si počít, když nic z toho potřebný úspěch nezajistí?
Nejpozději v tomto okamžiku je záhodno přijít na nápad využít optimalizaci pro internetové vyhledávače. Protože dělá tato zázraky? Vlastně nedělá, ale i tak může mnoha podnikatelům s jejich internetovým byznysem prospět. Protože je to právě optimalizace, jež pomáhá s dosahováním lepšího umístění odkazu na web v internetových vyhledávačích.
Už byste tedy měli přinejmenším tušit, proč je taková optimalizace dobrým pomocníkem. A jestli to stále ještě nevíte, protože vám nedošlo, čím je důležité zabodovat u internetových vyhledávačů, když jsou vám přece potřeba zákazníci, stačí už dodat jediné. A to položit si otázku, jak oni potenciální zákazníci žádoucí web hledají.
Když někdo něco na internetu hledá, obvykle to zadá do internetového vyhledávače a nechá si tímto předložit odpovídající nabídky. A dostane je, dokonce seřazené podle toho, jak připadají vyhledávači dokonalé, požadavkům hledajícího odpovídající. A to je odpověď na otázku, proč je důležité uspět u vyhledávačů. Protože na tom, jak tyto který web internetové veřejnosti nabídnou, záleží, zda ho lidé najdou a otevřou, nebo ne. A teprve po návštěvě na daném webu je možné, že tu někdo utratí své peníze. Čímž bude účel takového podnikání splněn.