PPC rokové hvězdy doslova vyhnali do perfektnosti umění nabízení vyhledávacích reklam přátelských ke konverzím, a to i proti internetových vyhledávání založených na úmyslu. V nedávných několika letech, hlavně umělá inteligence a strojové učení dokázalo popohnat neobvyklé pokroky v PPC tím, že dovolilo naprosto bezprecedentní cílení a zlepšilo výkonnost, která vyústila v to, že se nyní reklamy zobrazují tomu správnému obecenstvu.
 
Všichni, kteří právě nyní pracují v průmyslu, se naučili více než dost z práce s Google Ads spolu s dalšími relevantními kanály, jako je například Microsoft Advertising nebo Facebook, ať už dělali PPC dva roky nebo dvě desítky let.
 
Ve skutečnosti jsme se všichni dozvěděli tolik různých informací v těchto mocných kanálech, že PPC profíci jsou dnes více než připraveni, než si i sami myslí, na to převzít úplný ráj převodů Amazon Ads. Podobnosti hlavně v samotném způsobu, jakým spravujeme tradiční PPC a Amazon PPC, najdeme více než je libo a samotná platforma pro inzerci Amazonu roste tak rychle, že PPC profesionálové by opravdu pochybili, kdyby nerozšířili jejich PPC služby i na Amazon Ads.
 
Samozřejmě, jsou tu dovednosti a nuance specifické pro Amazon, avšak celkově jsou techniky spravování, které povznesly skvělé PPC marketéry na GOogle Ads také dobře fungující i v Amazon inzerenčním systému. Lidé vyhledávají ale zhruba tím samým způsobem na Amazonu jako to dělají na GOogle či Bingu. Mohou začít zeširoka s vyhledáváním temrínů jako „dámské lodičky k šatům“, avšak eventuálně se dostanou k vysoce specifickým termínům, které zahrnují značku, model bot, velikost bot a třeba i specifikaci.“
 
Stejně jako velké internetové vyhledávače, Amazon je fenomenální platforma, která dovede zákazníka skrze jeho cestu za nákupem až k převodu. Možná je to ten nejmocnější nástroj, který tak dělá z bodu spotřebitelského zboží.
 

Čtyři optimalizace, se kterými to nemůžete na Amazonu pokazit

 
Tady jsou čtyři specifické PPC techniky, které vám pomoho ovládnout Amazon Ads, a máte také velké šance, že jste již s těmito technikami a koncepty seznámeni z vaší práce v GOogle a Microsoft Ads:
 

  1. Přidávejte negativní klíčová slova: Buďte proaktivní ohledně zastavování zbytečných nákladů u irelevantních požadavků na vyhledávání. V Googlu jsme tento proces ovládli s těžbou negativních klíčových slov pro reklamy Google Vyhledávání a Google Shopping. Nyní můžeme navýšit ziskovost tím, že zkrátka utneme kliknutí, které stojí peníze, avšak nevynesou nám žádné převody a tedy žádné zisky.
  2. Těžte požadavky na vyhledávání pro nová klíčová slova: Identifikujte dobré nové klíčové slova a spravujte jejich příhozy, abyste dosáhli na vaše cíle, například, cílové ACOS, které pomáhá dosáhnout na ziskovost. Esenciálně, pokud požadavek vypadá dobře – pohání převody, například – přidejte jej ke klíčovým slovům. Tohle dá signál internetovému vyhledávači, že se vám tohle klíčové slovo líbí a chcete, aby se vaše stránka či zboží ukazovalo pro tento požadavek dále. Když přidáte požadavek jako klíčové slovo, získáte daleko větší kontrolu nad přihazováním a jste schopni daleko připraveněji zasáhnout váš cíl.
  3. Spravujte přihazování a držte reklamy viditelné: Zamyslete se nad hodnotou slotů reklam před organickým obsahem na GOogle. Podobně je tomu také na Amazonu, který vám pomáhá nastavit příhozy k udržení silné viditelnosti. Ve slangu Amazonu se tomu říká „navržené přihazování“ a „navržený rozsah přihazování“ a jejich hodnoty jsou denně aktualizovány. Aktualizujte vaše vlastní příhozy v ten samý den, abyste tak zůstali v konkurenční sladké pozici.
  4. Spravujte příhozy pro ziskovost: Zaměřte vaše cíle na zisk. Zatímco je tohle samozřejmé a absolutně to není třeba zmiňovat, může se lehce stát, že ztratíte přehled o vašich cílech v komplexitě všech těch automatizací rozličných platforem. Amazon inzerenti tak mohou nastavit příhozy na základě cíleného ACOS, které nabízí ziskovost. Je to něco podobného, jako použití cíleného ROAS v Googlu. Vysvětlíme to níže.

 
Tyto koncepty nejsou nic nového, tedy kromě toho, jakým způsobem implementujete tyto techniky na Amazonu, to je něco trošku jiného od Google Ads. Ve skutečnosti je Amazonův systém pravděpodobně více podobný k dřívějším verzím AdWords, kde správa byla poněkud únavná a zdlouhavá, protože data potřebná k učinění dobrých rozhodnutí jsou v úplně jiné části nástroje (hlášení), než kde by to mohlo být okamžitě použito pro optimalizaci (správu kampaně).
 
Avšak solidní PPC nástroj jako cenami ověnčený Optmyzr docela dobře vyvažuje tyto neefektivnosti a jsou rychle vyřešeny, zatímco PPC profíci se mohou věnovat optimalizacím účtu v rekordním čase a mohou se tak posunout na další strategickou práci.
 

Jaký je rozdíl mezi ROAS Googlu a ACOS Amazonu?

 
GOogle inzerenti mohou cílit ziskovost tak, že nastaví správně cílené ROAS (Return on AD spend – návratnost nákladů za reklamu) na základě čísel.
 
Pamatujte, že ROAS jsou definovány jako:
 
Hodnoty obchodu z reklamy / náklady na tyto reklamy
 
Amazon má trošku odlišný přístup k tomu, jak používají ty samé výpočty. Definují ACOS (Inzerční náklady prodeje – Advertising Cost of Sales) následovně:
 
Náklady na reklamu / hodnota prodeje z této reklamy
 
Takže ACOS je obrácené ROAS. Takže když víte, jak vlastně fungují ROAS a jak je použít ke koupi ziskových kliknutí na GOogle Ads, víte, jak udělat to samé na Amazonu.
 

Spravování Amazonu v souběhu s Googlem, Bingem a dalšími

 
Amazon již nyní zabral své místo ve vyšších úrovních vyhledávání a mezi e-komerčními platformami, nyní se považuje za třetí největší v podílu na digitálním internetovém trhu a v obratu z inzerce ve Spojených Státech.
 
Do budoucnosti hledící PPC profíci vidí Amazon jako další skvělé pole příležitostí, což je přesně ten důvod, proč Optmyzr představil Správu Amazon Ads jako součást jeho sady nástrojů PPC Management Suite. Nyní jsme učinili možným spouštět kritické aspekty Amazon Ads přímo z té samé platformy, která je používána ke spuštění a optimalizaci reklam na GOogle a Bingu.
 
Klíčem je Optmyzr Rule Engine. Za použití Rule Engine PPC profíci mohou spravovat věci jako příhozy a klíčová slova pro Amazon Advertising kampaně a jsou připraveni zapnout či vypnout reklamy na základě stále se měnících propagací, tlaku konkurence a výkonnosti kampaně.
 

Jak automatizovat správu Amazon příhozů bez toho, že byste odevzdali část kontroly.

 
Jak je poznamenáno v bodě čtyři seznamu výše, je esenciální spravovat příhozy pro optimální viditelnost na Amazonu. Amazon dokonce poskytuje potřebné rady a příručky, takže je to jednoduše záležitost konstantního adaptování příhozů pro Amazonem navrhovaná rozsah příhozů. Optmyzr Rule ENgine zahrnuje zabudované recepty specificky k tomu, aby nastavoval příhozy v tom správném rozpětí.